Skip to content

De dragoste, pentru Eminescu

15/01/2010

Astazi, de ziua lui Mihai Eminescu, va daruim tuturor o poezie.

Nu inainte de a intreba – recunoaste, retoric: oare ce ar fi fost poezia lui Eminescu fara dragoste?

Asadar, din dragoste, pentru Eminescu:

Dormi

De ce te temi? au nu esti tu cu mine?
Las’ ploaia doar sa bata in feresti —
Las’ vantul trist prin arbori sa suspine,
Fii linistita tu! Cu mine esti.
Ce te-ai sculat si te uiti in podele?
Uimita pari si pari a astepta.
Nu poti vedea cu ochii printre ele —
Vrei sa-ti aduci aminte de ceva?
Lasa-te-n perini — eu iti voi da pace.
Dormi tu — si lasa sa raman destept.
Pe cand citesc, intotdeuna-mi place,
Din cand in cand sa cat la tine drept,
Sa vad cum dormi…
sa te admir cu drag…
Cu gura-abia deschisa-ncet respiri,
De pe condei eu man-atunci retrag.
Patrunde pacea tristele-mi gandiri.
Frumoasa esti… o prea frumoasa fata.
Ca marmura de alba-i a ta fata.
Imi vine sa alerg la tine-ndata
S-astfel cum dormi sa te cuprind in brata.
Dar te-ai trezi… pacat! si nu ma-ndur.

Dormi linistit c-un brat pe dupa cap.
Din cand in cand cu ochiul eu te fur,
Din cand in cand din mana cartea scap.
Si-s fericit… Pulseaza lunga vreme
In orologi cu pasii uniformi…
De ce te temi? Cu mine nu te teme!
De nu te culci, te culc cu sila… Dormi!

Mihai Eminescu

Dormi!

Autentificare
Parola?
Creare album poezii
Publicati poeziile online.
Ultimele adaugari
„Sa-mi spui…”
Introspectie in inalt
Antiprimavara
A fi (actor pe scena vietii)
Fara (uni)forma
Total autori
184

De ce te temi? au nu esti tu cu mine?
Las’ ploaia doar sa bata in feresti —
Las’ vantul trist prin arbori sa suspine,
Fii linistita tu! Cu mine esti.
Ce te-ai sculat si te uiti in podele?
Uimita pari si pari a astepta.
Nu poti vedea cu ochii printre ele —
Vrei sa-ti aduci aminte de ceva?
Lasa-te-n perini — eu iti voi da pace.
Dormi tu — si lasa sa raman destept.
Pe cand citesc, intotdeuna-mi place,
Din cand in cand sa cat la tine drept,
Sa vad cum dormi…
sa te admir cu drag…
Cu gura-abia deschisa-ncet respiri,
De pe condei eu man-atunci retrag.
Patrunde pacea tristele-mi gandiri.
Frumoasa esti… o prea frumoasa fata.
Ca marmura de alba-i a ta fata.
Imi vine sa alerg la tine-ndata
S-astfel cum dormi sa te cuprind in brata.
Dar te-ai trezi… pacat! si nu ma-ndur.

Dormi linistit c-un brat pe dupa cap.
Din cand in cand cu ochiul eu te fur,
Din cand in cand din mana cartea scap.
Si-s fericit… Pulseaza lunga vreme
In orologi cu pasii uniformi…
De ce te temi? Cu mine nu te teme!
De nu te culci, te culc cu sila… Dormi!

No comments yet

Lasă un răspuns

